USPRAWNIANIE FUNKCJONOWANIA PROCESÓW

Optymalizujemy funkcjonowanie procesów zachodzących w organizacji, skupiając się na poszukiwaniu źródeł oszczędności czasu oraz kosztów działań,
a tym samym na zwiększaniu produktywności i efektywności. Budujemy i promujemy kulturę usprawnień ukierunkowanych na zmianę.
Wspieramy organizacje w projektowaniu rozwiązań podnoszących satysfakcję ze strony klienta zewnętrznego oraz wewnętrznego.


Model usprawniania procesów to skuteczny mechanizm gwarantujący WZROST EFEKTYWNOŚCI W CAŁYM STRUMIENIU WARTOŚCI. To zbiór technik i narzędzi pozwalających uzyskać “szczupłe” wysokowydajne procesy. 

Model usprawniania procesów oparty jest na czterech elementach:

AUDIT- Kompleksowy pomiar i ocena strumienia wartości w procesie zapewni właściwą strategię wzrostu jego efektywności.

SUPPORT- Wsparcie w budowaniu skutecznej “uszytej na twoje potrzeby” strategii doskonalenia procesów w oparciu o właściwie dobrane techniki i narzędzia.

TRAININGS- Zdobycie umiejętności zastosowania technik i narzędzi koniecznych do realizacji działań poprawiających efektywność procesów.

IMPLEMENTATION- Skuteczne i efektywne działania zwiększające efektywność procesu.

SZKOLENIA PRODUKTYWNOŚĆ

  1. Balansowanie linii produkcyjnych
  2. Organizacja przepływu w gniazdach i liniach produkcyjnych
  3. System pracy Kanban – symulacja
  4. SMED- techniki redukcji czasu przezbrojeń
  5. TPM – kompleksowe utrzymanie maszyn
  6. Lean Maintenance – szczupłe utrzymanie ruchu
  7. OEE – pomiar efektywności procesu produkcyjnego
  8. Japońskie techniki 5S
  9. Ergonomia stanowiska pracy
  10. Lean Manufacturing – podstawy
  11. Normowanie czasu pracy
  12. MTM – metoda ruchów elementarnych – wyznaczanie czasu pracy
  13. TPS – System Produkcyjny Toyoty – symulacja
  14. Standaryzacja pracy
  15. Raport A3 – rozwiązywanie problemów
  16. VSM – Mapowanie strumienia wartości
  17. VSM – Mapowanie strumienia wartości w produkcji wieloasortymentowej
  18. VSM – Mapowanie strumienia wartości w procesach biurowych
  19. Logistyka wewnetrzna fabryki wg Lean
  20. Lean Logistic – techniki i narzedzia Lean w logistyce
  21. Gospodarka magazynowa jako element efektywnego zarzadzania logistyką
  22. Pomiar efektywności i skuteczności procesów logistycznych
  23. Zarządzanie łańcuchem dostaw
  24. Zarządzanie magazynem wg Lean
  25. Rola logistyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw
  26. Jikotei Kanketsu jako element systemu produkcyjnego Toyoty
  27. Poka-yoke – zapobieganie błędom
  28. Zarządzanie produkcją
  29. Doskonalenie wieloasortymentowej produkcji w partiach wg Lean
  30. Planowanie i sterowanie produkcją
  31. Planowanie , harmonogramowanie i poziomowanie planów produkcyjnych
  32. Zasady budowania systemu szkoleń wg metody TWI – instrukcje
  33. Kamishibai – instrukcje pracy, ocena pracy standaryzowanej
  34. TWI ( Training Within Industry)- instruowanie pracowników
  35. Doskonalenie metod pracy wg TWI
  36. Realacje z pracownikami wg TWI
  37. Lean Management – szczupły system zarządzania
  38. Szczupły łańcuch dostaw
  39. Hoshin – Kanri – rozwinięcie strategii zarządzania
  40. Skuteczny Manager Produkcji
  41. Toyota Kata
  42. Lean Office – symulacja
  43. Zaawansowane metody Lean do poprawy produktywności. Procesy end-to-end
  44. Zaawansowane metody Lean do poprawy produktywności. Prace specjalistyczne
  45. Audyt warstwowy – skuteczny audyt procesu produkcyjnego
  46. Kobetsu Kaizen

SZKOLENIA JAKOŚĆ

  1. Wprowadzenie do normy ISO/TS 16 949:2009
  2. Wprowadzenie do zagadnień normy ISO 14001:2004
  3. Audytor wewnętrzny wg ISO/TS 16 949:2009
  4. Audyt u dostawcy
  5. Audyt u dostawcy motoryzacyjnego
  6. Quality Tools – narzędzia jakości
  7. Meteodologia Global 8 Disciplines
  8. Root Cause Analysis – Analiza przyczyn źródłowych
  9. RCPS – analiza przyczyn źródłowych
  10. Koszty jakości – szkolenie podstawowe
  11. Analiza kosztów jakości – warsztaty
  12. Skuteczny Kontroler Jakości
  13. Zasady budowania systemów kontroli jakości w procesach produkcyjnych
  14. MSA – analiza systemów pomiarowych – metoda Kappa
  15. MSA – analiza systemów pomiarowych – metoda R&R
  16. APQP – Zaawansowane planowanie jakości. Zasady wdrożenia nowych uruchomień
  17. PPAP + PSW- Proces zatwierdzenia części do produkcji seryjnej wg VDA i podręcznika
  18. PDCA – praktyczne warsztaty
  19. Plan Kontroli
  20. Zasady współpracy z dostawcami w przemyśle motoryzacyjnym – PPAP od dostawców
  21. Zapewnienie jakości dostaw – SQA
  22. SQD – budowanie jakości dostaw, ocena i rozwój dostawcy
  23. Narzędzia statystyczne w zarządzaniu jakością
  24. SPC w branży motoryzacyjnej
  25. DFMEA – analiza ryzyka konstrukcji
  26. PFMEA – analiza ryzyka procesów produkcyjnych
  27. PFMEA – analiza ryzyka procesów produkcyjnych wg VDA
  28. LFMEA – analiza ryzyka procesów logistycznych
  29. MFMEA – analiza ryzyka maszyn
  30. Audyt procesu wg VDA 6.3
  31. Wprowadzenie do normy ISO/TS 16 949:2009
  32. Audyt produktu wg VDA 6.5
  33. Zasady nadzoru nad sprzętem kontrolno -pomiarowym
  34. CSR – Specyficzne wymagania klientów -Formel Q
  35. CSR – Specyficzne wymagania klientów – FORD, VOLVO, GM
  36. CSR – Specyficzne wymagania klientów – Renault, Nissan, PSA
  37. Narzędzia TQM
  38. Skuteczny Menedżer Jakości
  39. Szkoła Jakości – szkolenie dla pracowników produkcyjnych
  40. Skuteczny Kierownik Jakości
  41. FTA – analiza drzewa błędów
  42. Mapowanie procesów
  43. Analiza wartości dla procesu – Value Analysis
  44. Proces zarządzania reklamacjami
  45. QFD – rozwiniecie funkcji jakości
  46. Planowanie eksperymentu – DoE
  47. Wskaźniki jakościowe procesów produkcyjnych
  48. Model zarządzania i sterowania jakością w firmach produkcyjnych
  49. Organizacja komórek kontroli jakości w firmach produkcyjnych
  50. Narzędzia rozwiązywania problemów – przegląd technik
  51. Integracja jakości z Systememi Produkcyjnymi

 

 


 

USŁUGI DORADCZE ART PM KONCENTRUJĄ SIĘ NA OPTYMALIZACJI PROCESÓW W OBSZARACH:

JAKOŚĆ 

Wsparcie w budowaniu i doskonaleniu systemów zarządzania jakością w organizacji   |   Narzędzia jakości − Quality Tools   |   RCA Root Cause Analysis − analiza przyczyn źródłowych   |   Metodologia Global 8D   |   Wprowadzenie do normy ISO 9000:2008   |   Wdrożenia normy ISO 9001:2008 − przygotowanie do certyfikacji   |   Wprowadzenie do normy ISO TS 16 949:2009 Audytor wewnętrzny wg ISO/TS 16 949:2009   |   Kontrola jakości w procesach produkcyjnych   |   Plany kontroli   |   Wdrożenie nowych produktów wg APQP   |   Zatwierdzenie części do produkcji seryjnej wg PPAP   |   PDCA − ciągłe doskonalenie   |   PFMEA − analiza ryzyka procesów produkcyjnych   |   Konsultacje z zakresu realizacji analizy ryzyka− PFMEA, DFMEA, LFMEA, MFMEA


PRODUKTYWNOŚĆ

Lean Manufacturing − efektywne zarządzanie produkcją. Wsparcie w budowaniu i rozwijaniu systemów produkcyjnych w oparciu o narzędzia Lean Manufacturing   |   Techniki 5S − organizacja stanowiska pracy    |   TPM – kompleksowe utrzymanie maszyn    |   SMED – redukcja czasów przezbrojeń − wskaźnik OEE   |    Narzędzia Lean w logistyce   |   VSM − Mapowanie strumienia wartości


ZARZĄDZANIE

Tworzenie strategii rozwoju   |   Budowa modeli biznesowych   |   Budowa systemu informacji zarządczej   |   Wdrożenia systemu MBO i balanced score card   |   Systemy zarządzania poprzez kompetencje    |   Projekty restrukturyzacji


HR

Audyt kompetencyjny w organizacji   |   Budowa modeli kompetencyjnych   |   Budowanie systemu ocen pracowniczych    |   Motywacyjne systemy wynagrodzenia   |   Budowa i wdrażanie programów zarządzania talentami   |   Zarządzanie karierą pracowników    |   Budowanie procesów rekrutacji i selekcji pracowników    |     Audyt procesów HR


MARKETING I SPRZEDAŻ

Audyt procesów sprzedażowych i marketingowych   |   Zwiększenie efektywności zespołów sprzedażowych   |   Budowanie planów sprzedażowych   |   Systemy motywacyjne w dziale sprzedaży   |   Integracja procesów sprzedażowych i marketingowych   |   Planowanie strategiczne działań sprzedażowych    |   Mapowanie procesów sprzedaży   |   Analiza rynku  |